Ece Sarkis-Site Sergisi'ndeydi


29 Ekim tatilinin değerlendirip, Eylül'den beri gezmeyi düşünüp bir türlü gezemediğim Sarkis'i gezmiş oldum. Bu sergi gezisinde beni yalnız bırakmayan çok sevgili anneciğime, kız kardeşime ve yine kardeşim gibi sevdiğim Tuğçe'ye teşekkür ediyorum.

10 Eylül 2009- 10 Ocak 2010 tarihleri arasında gezilebilecek olan sergi, Sarkis sergilerinin duvar görüntülerinden oluşuyor. Sergiyi gezmeyi düşünenlere bir not olarak şunu söyleyebilirim içeri girerken mutlaka bir kitapçık alın. Yoksa kitapçığın ilk sayfasındaki sorudaki gibi: Nedir bu duvarlara yapıştırılmış görüntüler? diyebilirsiniz. Bunların çoğu 1970'li yıllardan bu yana değişik kentlerin müzelerinde, sanat merkezlerinde, galerilerinde Sarkis'in gerçekleştirdiği ergilerden çekilmiş görüntüler. Bu görüntüleri de Sarkis kendisi çekmiş. Ayrıca geçmişteki ve şimdiki atölyelerinden de çekilmiş görüntülere rastlayabiliyoruz. Sokakta gördüğümüz afişler nasıl yapıştırılmışsa bu görüntüler de İstanbul Modern'in duvarlarına aynı şekilde yapıştırılmış.

Sergi bana biraz anlaşılmaz geldi. Sarkis de kendi açıklamasında bunu belirtmiş aslında "Bazı görüntülerin içeriğini bilip algılamanız güç olabilir; bir mimarinin iç mekanına bir manzaraya bakar gibi bakmaya çalışıverin o zaman, belleğinizde bir şeyler doğabilir." Ayrıca daha fazla anlaşılır olmak için Sarkis sergi süresince 8 defa da ziyaretçileriyle sohbetler gerçekleştirecek. Vaktim olursa bu söyleşilerden birisine de katılmak istiyorum. 3. ve 4. dersler 12-13 Kasım tarihlerindeymiş. Ziyaretçilerle buluşma saati ise 16-18. -noted-

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 yorum:

Yorum Gönder