Twilight AŞ - part 2


TWILIGHT’I YENİ YETMELER İZLİYOR
Filmden önce kitabı ele alacak olursak, hedef aldığı kitleyi yani 13–19 yaş arası genç kızları çok güzel bir şekilde kavradığını görüyoruz. Bu hedef kitlenin takip ettiği forumlara göre kitap, şimdiye kadar yazılmış en iyi roman. Ve onlara göre film de harika bir film. Aslında, kitap sürükleyici olmasının yanında ne yazık ki edebi anlamda doyurucu değil. Ama okuyucularının ilgilendiği kısım da zaten edebi yönü değil, Edward ve Bella’nın aşkı.
Filmin ana hedef kitlesi de tabii ki kitapla aynı, yani 13- 19 yaş arası gençler. Başroldeki oyuncuların da bunda büyük etkisi var. Isabella Swan rolünü oynayan 19 yaşındaki ABD’li Kristen Steward, 1999 yılunda televizyon yapımları ile başladığı kariyerine, 2002’de Jodie Foster’ın kızını oynadığı Panik Odası filmiyle devam etti. Bu filmdeki başarısından sonra Cold Creek Manor adlı bir gerilim filminde oynadı. Kristen Stewart'ın gelecekte Hollywood'un en gözde aktrislerinden biri olacağı düşünülüyor.
Diğer başrol oyuncusu Robert Pattinson’a gelince, 13 Mayıs 1986 yılında Londra’da doğdu. Oyunculuk kariyerine 2004 yılında Vanity Fair ve Ring of the Nibelungs filmlerinde ufak rollerde oynayarak başladı. Daha sonra Harry Potter Ateş Kadehi’nde Üçbüyücü Turnuvası'nda Hogwarts'ı temsil edecek olan Cedric Diggory rolüyle yer aldı. 2008’de de kariyerinin dönüm noktası olan Twilight filmi ile gönüllere taht kurdu.


 
TWILIGHT PAZARI
Film bu kadar ses getirmişken, Twilight figürlü ürünlerinin üretilmemesi beklenemezdi. Filmin gösteriminden sonra, geniş bir ürün yelpazesini kapsayan bir pazar oluştu ve ürün portföyü her geçen gün genişlemeye başladı. ABD’de, üzerinde Twilight baskısı olan her ürün satış rekorları kırarken, bu pazar gün geçtikçe Türkiye’de de büyüyor.
Çünkü tüm dünyada olduğu gibi burada da gençler arasında Edwatd ve Bella moda. Gençler kendilerini bu karakterlerle özdeşleştiriyorlar ve özellikle filmde kullanılan aksesuarlara çok ilgi gösteriyorlar. Edward’ın ve Esme’nin bilekliği, Alice’in kolyesi teenager’lar arasında çok popüler. Aksesuarlardan başka, başta kostümler, kıyafetler, oyuncaklar, kozmetik ve kırtasiye de dâhil olmak üzere tüm dünyada birçok Twilight ürünü bulunuyor.
20 Kasım’da vizyona girecek olan yeni film ‘New Moon’ da bu pazarın büyümesine büyük bir katkıda bulunacak.





HAYAL KIRIKLIĞI YARATIR MI?
Yeri gelmişken şunu da belirtelim; New Moon ile birlikte pazarın büyüyeceği düşünülürken, bir de bunun aksi bir görüş var. İlk filmde genç kızlara pazarlanan ve ilginin bu kadar büyük olmasına neden olan Edward karakteri ikinci filmin yüzde 80’inde olmayacak. Edward hayranları buna nasıl tepki verecek belirsiz. Ayrıca New Moon’un serinin en başarısız kitabı olduğu söyleniyor. Hem Edward’ın bulunmaması hem de kitaptaki hikâyenin çok sağlam olmaması nedeniyle ikinci filmin aynı etkiyi yapmayacağını iddia edenler var.
Fakat ikinci film henüz gösterime girmeden tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de Edward’tan sonra Jacob hayranları da büyük bir hızla artmaya devam ediyor. Forumlarda en çok konuşulan konulardan biri “Edward mı, Jacob mı?” İlk filmi bu kadar çekici yapan Edward olmuş olabilir ama ikinci film de bu etki Jacob’la sürdürülmüşe benziyor. Bu yüzden bu karşıt görüşün gerçekleşeceğini pek düşünmüyoruz.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 yorum:

Yorum Gönder